OBNIMASHKI (2016)


                                                             (c) Philipp Weinrich  

 

 

A hug is a daily mutual choreography with many uncertainties.

Five performers throw themselves into various forms of hugs which don’t always mean what was intended.

 

 

 Instructions for friends – level of difficulty: easy:

 

1 Look at each other and possibly smile

2 Possibly open your arms slightly to prepare yourself mentally

3 Approach each other and put your arms around each other's neck, waist or hips*

4 Head is slightly tilted towards the left side, towards the right shoulder of the partner

5 Press yourselves to one another

6 Stop the body contact before you feel uncomfortable*

 

  * (The position of the arms and the duration of the hug depends on the

     degree of friendship)

 

 

Cast:

concept&choreography: Anna Aristarkhova

development&performance: Emma Tricard/Lulu Obermayer, Anna Fingerhuth, Grete Smitaite, Yuya Fujinami, Jonas Maria Droste

dramaturgy: Sandra Umathum/Jan Willem Dreier/Isabel Gatzke 

lighting design: Gretchen Blegen

costumes: Anna Philippa Müller, Lee Méir

choreographic assistant: Anna Fitoussi

music: "Metropolis, Pt. 1: The Miracle and the Sleeper" by Dream Theatre (edited by Ferdinand Breil), 

 Sonata "Al Santo Sepolcro": II. Allegro ma poco by Antonio Vivaldi, "Silhouette" by Kenny G, "Love Scene Version 6" by Pink Floyd 

photo, video & muse: Philipp Weinrich

production management: Christina Sievert

 

 

 

 

 

“...ehrlich und schön.”

 

"Was da auf der Bühne passiert ist, war so vielschichtig.”

 

“Es hatte in all seiner Einfachheit etwas sehr Kluges. ...die Komplexität von Zwischenmenschlichkeit in dieser alltäglichen

Geste sowohl körperlich als auch geistig auf den Punkt gebracht.”

 

“...viel Raum für Assoziationen...”

 

“Die Körper sind ineinander verschmolzen.”

 

Janne Hagge Ellhöft /Aïsha Mia Lethen

http://performingarts-festival.blogspot.de/2017/06/wo-fangt-eine-umarmung-an.html

 

 

“Je mehr Umarmungsarten ausprobiert werden... umso größer wird mein Wunsch, auch gedrückt zu werden”

 

“Es ist wahrlich eine Szene voller Liebe.”

 

Susanne Gietl http://www.tanzraumberlin.de/Ballhaus--1826-0.html

TRAILER

A Master Graduation work at HZT(MAC) – Inter-University Centre for Dance Berlin. HZT is the joint responsibility of the 

Berlin University of the Arts and the Hochschule für Schauspielkunst “Ernst Busch“ in cooperation with TanzRaumBerlin, 

a network of the professional dance scene.

 

Vielen Dank an Wanda Golonka und Clement Layes!

Ein besonderer Dank an Verein der Freunde und Förderer der Studienstiftung des deutschen Volkes für die freundliche Unterstützung! 

 

Co-produced by SOPHIENSÆLE and by Uferstudios GmbH in the frame of the Project „Life Long Burning“

(www.lifelongburning.eu) with the support of the Cultural Program of the European Union.

 

 Funded by the Senate Department for Culture and Europe.

 

 



Ein besonderer Dank an Verein der Freunde und Förderer der Studienstiftung des deutschen Volkes für die freundliche Unterstützung!